Organisatie - Cliëntenraad

HKN Huisartsen beschikt over een cliëntenraad die de belangen behartigt van inwoners van de kop van Noord-Holland met betrekking tot de Acute Zorg (Huisartsenposten) en Chronische Zorg.


De Cliëntenraad HKN Huisartsen bestaat uit de volgende leden:
• Dhr. Henk Hijink (voorzitter);
• Dhr. Arian Minderhoud (secretaris);
• Mevr. Deborah Meeuwissen;
• Dhr. Henk Sens
• Dhr. Simon Droog



Van links naar rechts: Henk Hijink (voorzitter), Simon Droog, Henk Sens, Arian Minderhoud (secretaris), Deborah Meeuwissen

Wat doet de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad adviseert de directie van HKN Huisartsen (gevraagd en ongevraagd) over onderwerpen die de kwaliteit van de zorg aangaan. Maar ook uw belangen als cliënt. Hierbij kunt u onder meer denken aan: 
• Toegankelijkheid en bereikbaarheid van de zorg
• Wachttijden
• De wijze waarop u te woord wordt gestaan en wordt behandeld
• Communicatie en informatievoorziening 
• Klachtafhandeling en incidentmeldingen

Laat uw stem horen in het belang alle (toekomstige) cliënten 

De belangrijkste informatiebron voor de Cliëntenraad bent u. Ervaart u knelpunten of tekortkomingen? Of heeft u ideeën die kunnen bijdragen aan een verdere verbetering van de kwaliteit van de geleverde zorg? Benader ons dan actief. Wij zijn er voor u als cliënt en denken graag met u mee.

Contact met de cliëntenraad
clientenraad@hknhuisartsen.nl


Afspraken tussen cliëntenraad en HKN Huisartsen vastgelegd

De cliëntenraad van HKN Huisartsen is sinds eind 2016 actief en komt steeds meer op stoom. Op 16 mei voerde de cliëntenraad overleg met de directie van HKN Huisartsen. Dit resulteerde onder andere in een nieuwe versie van het instellingsbesluit, waarin de afspraken tussen cliëntenraad en HKN Huisartsen zijn vastgelegd, ondertekend door Dhr. Henk Hijink (voorzitter cliëntenraad) en Mw. Leonie Steenvoorden-Van den Hoek (directeur HKN Huisartsen).